mary & jag

hmmsa, inledande semi-träff inför stundande eget arbete, svenska avacerad nivå igår.
[med gammal definition - typ c-uppsats.] KLUMP I MAGEN. tror dock jag helt mirakulöst
vet ngrlunda vad jag ska skriva om. nämligen översättning. i stora penseldrag..
vad händer med ett engelskt verk när det översätts till svenska? och varför?
och för att slå två flugor på smällen, så har jah valt mary shelleys klassiker frankenstein,
som mitt litterära offer sen. [detta då den ingår i gotik-kursen å] kämpigt med tre kurser
+ uppsatsande samtidigt. men jag ska och jag vill klara det. MÅSTE. SKA.

ska värma på rester av frukostkaffet i micron sen kör vi. PUSS







saknar redan brudhängshäälgen och mina grymma pinglor, dääskanivääta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0