periodisk fasta

läser dagligen bella eklunds träningsblogg [länk här]. idag hade hon länkat till en artikel
om en diet som kallas periodisk fasta. grunden är att man fastar i sexton av dygnets
timmar och äter i åtta. för personen i artikeln innebar detta att ingen mat intogs
förrän kl femton på dagen. och resultatet skulle vara utveckling i träningen och
ett allmänt välbefinnande. [läs artiklen här]

man blir ju sugen på att testa. men tidig frukost är bland det bästa jag vet.
iofs.. man kan ju förlägga de sammanhängande åtta 'ätar-timmarna' hur man vill..
men ändå. är jag hungrig när jag ska sova, sover jag nuförtiden askass. damnit.

jag ska fundera lite. läsa lite mera. och vem vet.. kanske blir jag å en periodisk fastare. 
höhöh.. testa kan man ju göra iaf.

bilden är å länkad till artikeln. klickiklicki.

pssst.. här kan du läsa mer uttalande om PF av mr intervjuobjekt här ovan..

Kommentarer
Postat av: Flickvall

Periodisk fasta funkar delvis. Körde själv på det en period då det vart lättare att gå ner i vikt (helt enkelt för att jag skippa 2mål) och ha mera koll på vad man äter. Dock så ökar volymen på det man äter man tar ju från dom andra två målen och adderar. Men kändes lite knäppt och hetsätande över det hela. Liksom nu är det matdags - dags att trycka i sig :P

2011-03-24 @ 12:52:15
URL: http://flikklevall.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag gör enligt PF, och älskar också frukostar, men får helt enkelt klara mig utan det ^^ Dock äter jag mitt sista mål kl 8 på kvällen, så det är ju inte så farligt på vardagar, men man kommer ju vänja sig till slut! :)

2011-11-26 @ 18:16:00
URL: http://anoschkin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0