my life as a fuck up

ni vet den där magkänslan man har
som ett slags sjättesinne

den brukar tala om för mej saker jag inte bör göra
men jag gör allt som oftast ändå dom där sakerna magkänslan säger åt mej att inte göra..
like a slave to the rebellion within me..

som den där gången i med a-traktorn.. när ngt säger mej att; backar du och svänger
samtidigt nu annie så kommer framskärmen gå i den dära stolpen..
men nej nej, jag backar och svänger ändå..
resultatet var föga förvånande.. en inbucklad framskärm.. hejja!

eller den dära gången.. nu senast..
då jag hänger upp mina örebronycklar hemma i nyckelskåpet i ljungby
magkänslan säger åt mej att häng dom inte där.. det tjänar inget till..
lägg ner dom i resväskan.. så ligger dom på rätt plats..
men nej nej, den lilla rebellen i mig vaknade som vanligt och var tvungen att
göra prick tvärtom..
så jag hängde mina nycklar i nyckelskåpet hemma på ängsga-tann i ljungby..

och detta resulterar i att jag, annie fuckup jonasson, inser att nycklarna till min lägenhet i örebro
fortfarande hänger i ljungby.. ungefär samtidigt som jag ska entra lägenheten här i örebro..
fuckin unbelivable..

som tur väl är, har jag världens finaste angelikan som
hjälper mej att fixa nr till jourtelefonen hos bostadsbolaget
samt även lånar mej kontanter så att jag kan betala
mr securitaskille när han ska komma och låsa upp sen..
tusen tack gumman för din hjälp! u rock!
utan dig hade jag nog varit en isstaty här uppe på campus by now..
[lite komisk tanke.. annie som en is-staty.. undra om jag hade fixat jobbet väl?
at the same time.. let's hope i'll never find out]

aja. det var väl allt för now.
ska fortsätta moffa nachochips och guaccamole nu ^^

/visstkännsdetsomsöndagidag?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0