stenens väktare

ligger i sängen och läser första boken, stenens väktare,  
i david eddings fantasy serie, sagan om belgarion.

aldrig riktigt läst fantasy innan.
men sett en del på film, såsom hary potter,
sagan om ringen, bröderna lejonhjärta och narnia.

finner faktiskt eddings bok riktigt läsvärd.
och har i skrivande stund kommit halvvägs genom boken.

så här står det om den på wikipedia:

"Garion är en helt vanlig bondpojke på en helt vanlig
gård i landet Sendarien när berättelsen börjar. Han
bor där tillsammans med sin släkting Tant Pol. Många
gånger har han hört sägnen om guden Aldurs blå sten 
och hur hans broder Torak stal stenen från honom.

vidare lyder sägnen att Belgarath Besvärjaren, Aldurs lärjunge,
lyckats återta stenen och ge den till Riva Järnhand att vakta och bevara.
så länge stenen är i ätten Rivas ägo kommer människorna i de västra
kungadömena vara trygga. men aldrig trodde Garion på dessa dumheter,
inte ens när han själv råkar ut för händelser som tvingar honom att lämna
sitt hem tillsammans med människorna han älskar.

ändå har allt bara börjat..."
(detta är första boken utav totalt fem)

iaf, över till annat.
kl 19 idag börjar någon ny serie på femman, priviliged. lär ska se.
höhö. innan dess ska jag dock ha chat med mina kurskamrater på chick lit kursen kl 17.
å sen så ska jag springa bort till ica och panta alla
flaskor och burkar som halvt tagit över golvytan i mitt rum.
heja. not. lär iaf bli lite halvrik. gött de. tror även jag ska handla ngt gött för ze money.
även om jag redan ätit godis både fredag och lördag. och fikat i tisdags och onsdag. moahahah.
mitt sockersug denna vecka är helt klart utöver det vanliga.
(å då är jag generellt godsigrisen numero uno).

en annan märklig sak är att jag inte druckit kaffe på två dagar.
utan att sakna det. utan att nästan ens tänka på dess frånvaro.
märkligheterna blir bara fler och fler. mysteriet tätnar.
vad kommer hända här näst?

jag kanske slutar kränga godis?
börjar träna? använder mina springskor
som jag inhandlade på stadium outlet igår?
jag kanske till och med, städar mitt rum?

aaaaaaaaaaaaaa.
fan livet hade vart sweet då.

men innan jag börjar springa har jag dock några hållbara
ursäkter jag fortfarande krampaktigt kan hålla mig fast vid:

ett - jag behöver en sportbehå.. att få blåmärken på hakan är inte kul, hahahah
två - jag behöver ett par byxor som jag slipper hålla upp när jag rör mig i dom

[jag köpte dom på HM kidsavdelning förra året
och var sjukt nöjd över att bara ha lagt ut ca 79pix
för ett par byxor som lätt kunde fingera som träningsbyxor,
och jag kunde för allt i världen inte förstå varför folk köpte
byxhistorier för flera hundra på stadium istället. när det
sedan uppdagades att resåren inte håller dom på plats
vid livliga aktiviteter såsom att springa och hoppa, förstod
jag med ens varför man kanske bör satsa lite mer på
kvalite a la stadium.]

sådär. ursäkter avklarade. lite läsning till.
sen chat. sen pant. sen godis och priviliged.

sweetass sunday i tell you


Kommentarer
Postat av: Keane

Ska lätt med dig ut i spåret till hösten! Detta ser jag fram emot :)

2009-06-14 @ 18:20:41
URL: http://keane16.blogg.se/
Postat av: Mac

Skaffa ett par hängslen så slipper du leta byxor hehe ;P det kanske funkar åt bägge problemen när jag tänker efter hahaha :P

2009-06-14 @ 21:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0