haft min första egna lektion idag

ok. jag måste medge. things have changed.
jag  gillar skolan jag är på, jag gillar min handledare, jag gillar min vfu.
nöjd glad trött och leende. det är jag det just nu.

hade min första riktiga lektion idag. en teknist trea.
första lektionen i min novellanalysserie om totalt tre lektioner.
det gick bra. jag är nöjd. och jag ser framemot nästa lektion på torsdag.


så sammanfattat: idag har bara varit så guld.
var ute och gick tidigare ikväll.
kände hur jag levde igen. hur det bubblade ett skratt inom mig.
och jag lovade mig själv att spara känslan på burk, så jag kan plocka fram den de dagar de behövs.
för det kommer behövas. jag vet det.



saker och ting med gråstensblå är sådär.
känns mest bara som jag blir beskylld och skälld på.
love has it ways? 
jag tror på oss. men jag är rädd att den tid vi behöver för att inte glömma bort vad vi har.. den kommer kanske inte vara tillräcklig just nu. men ändå, summa summaron - jag tror på oss. och jag önskar verkligen att vi kommer vara just vi när stormen dragit förbi. när avstånd kommer mätas i centimeter igen och inte hundratals mil.
för när det kommer till kritan har det aldrig funnits ngn i mitt liv som är så mkt för mig som just du.
saker jag aldrig vågat berätta för ngn vågar jag dela med dig. visa för dig. skratta med dig. gråta med dig.
och jag vet att det blivit tokfel ibland. men älskling du är min allra bästa finaste underbaraste.
och även om jag är galet bra på att förneka saknaden så maler den sakta men säkert hela tiden.
men jag vet.. att överlag finns det mer för dig där du är just nu, än vad det kanske skulle funnits här hemma.
på gott och ont.
den sanningen är hård. men fyller ut den tomma hopplösheten ibland när den är som mest påtaglig.
så är det.


samtalsbyte. för att undvika total insnöning [det att snöa in].


fått besked om hemtentan idag.
jag klarade det inte.
jag är inte förvånad.
har möte på uni imorgon och då ska jag svänga förbi och hämta upp den på instutitionen och kolla igenom vad det var som ej höll.
jag lämnade in den med vetskapen att del två med största sannolikhet var undermålig.
och stämmer detta - so fine - det var ändå till största del väntat.
men visar det sig att det är på del ett eller rent av bådarna delarna som jag failat - då kommer det svida.

ett icke godkänt kommer förr eller senare för alla [nästan iaf?]. och idag kom mitt.
inte så mycket att göra åt. bara till att ta nya tag.
behöver ju inte oroa mig att jag kommer ha några sysslolösa kvällar framöver iaf. alltid ngt säg.


aja.
är väl bara till att plocka upp en bok och läsa om om 1900talets litteratur.


puss på er om ni orkade med mitt dravel ända ner hit.




Kommentarer
Postat av: emelie

duktig du är på att skriva!

vad plugga du för kul?



Ha det!

2008-11-17 @ 21:57:27
URL: http://pimme.blogg.se/
Postat av: Lina

dedär med att spara bra känslor på burk och ta fram, det ska nog jag med börja med!! (:



+ härligt att det går bra på din vfu!!

2008-11-17 @ 22:11:18
URL: http://desecrated.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://www.vimeo.com/1174924

2008-11-19 @ 09:58:17
Postat av: linda

oj det va jag som skicka länken.

lyssna och känn.

2008-11-19 @ 09:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0