anekdot

fortfarande alive n kickin
jag tror minsann jag lyckades lura av mig
den där hemska förkylningen combo bihålsåbäket

även förra veckan frågade kidsen mig om jag var emo
nej sa jag och undrade vad det var som fått dom att fråga

jo det var ju så att
jag klär mig oftast och mest i svart
och så är håret svart
för att inte tala om piercingarna

true true

men nej
inte är jag emo
i den bemärkelse dom åsyftade

men det söta var
att ordet emo inte alls klingande så där föraktfullt
som det annars alltid alltid alltid gör när ngn yttrar det

dom var mer bara ärligt nyfikna

men nej
jag var ju inte emo i den bemärkelsen som emo i nittionio av nittioåtta fall idag innebär

punk då? klämde ett andra kid ur sig då

njee inte det heller

vad är det för en stil då?, fyllde ytterliggare ett kid in
pedagogiskt svarade jag - min egen

sen blev jag nyfiken..
vad har ni för stil då?
efter lite mummel sådär kom svaret ngrlunda i kör..
-vi har med vår egen!


mission accomplished!

Kommentarer
Postat av: Mac

du influerar ju dom små kidsen riktigt bra får jag säga ;)

2008-05-29 @ 20:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0