rödvinsdimma ahead


jag har faktiskt tvättat idag
och just nu hänger den och småler nere i torkskåpet

sen har jag städat och kan äntligen se mitt golv igen
brun plastmatta är det tydligen (kunde likväl legat kvar gömd)

har gått runt i mina för små draven också
undra om dom är töjbara eller om jag bara är otroligt naivdum
dumdum barsnligtdum blåögtdum
dumdum
ont i fötterna har jag iaf nu
alltid ngt

funderar på att kroga ikväll
för pengar jag inte har (mer än på sparkontot)
det är egentligen fel att kalla det sparkonto.. ölkonto skulle passa bättre in i mitt fall
för det är det pengarna går till.. försvinner som kolsyran i en folle man hällt upp i glas
inte allt förståss, men för stora delar utav det
så länge man inte lever på minusbalans ska man väl skatta sig lycklig dock



jag har massa jag vill berätta
om sommaren och sådär
och om imorgon
men plan a är inte spikad hundra riktigt än och plan b
är en överaskning som inte bör avslöjas
för då blir det ju ingen överaskning för berörd
och syftet liksom bortsprängt
men söndagkväll då då kan jag berätta


nä nu ska jag ner till tvättstugan
sen ta tag i mitt hår - styra upp att,
för att kunna visa mig ute ikväll utan att halvt skrämma ihjäl alla
omtänksamma sir-talk-a-lot  det är jag det
förkrök bort på väst tätt följt av releaseevent på satin blir det tydligen
kan nog bli bra och full ska jag bli med 
(på billig baginbox - hundrafyrtionio pix - spanskt rött -
tempranillo 2007 - castillo de anna - rekommenderas)



avslutningsvis
the kooks nya album var lätt värt
grabbarna håller stilen och jag är nöjd

Kommentarer
Postat av: mulin

Det låter fint med en rödvinsdimma. Jag är lite avundsjuk. Jag har minus på mitt konto och har inte ett vinglas i sikte! Hoppas din kväll blir fin.

2008-04-18 @ 21:32:55
URL: http://apoetry.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag bor ganska exakt vid behrn arena, dock flyttar jag därifrån om ca en vecka! :)
så, du bor i tybble??

2008-04-18 @ 21:38:53
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0