weheartit

öh bah hallo, tre sekunder efter jag publicera förra inlägget fick jag snilleblixten att söka på
ord såsom: veggie, dinner, food och salad på weheartit. och se så fina bilder. får funka som min
tillfälliga inspo då wifey4lifey bor i londön å sånt nuförtin. allt jag behöver nu är lite varmare
väder å sen jävlar börjar nog salladsmakarn vakna till liv i mig. fram tills dess.. ja.. det får
helt enkelt bli ägg i alla dess former yoggi kvarg müsli å sånt.. typiskt!






ps. mamborambo är massa duktig på att laga mat. men han som jag saknar nog inspon
för att styra upp matlagningen just nu. matlagningssvacka. i'm a believer. are you?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Har du testat göra egen tofu? Det gjorde min mamma när jag var liten. Lite krångligt kanske men man kan ju göra en stor sats (istället för de där små paketen man köper) och det blir billigare än att köpa färdigt!

2011-03-17 @ 09:24:34
Postat av: Lisa

Försvann min kommentar nu? jaja, här kommer några tips jag snappat upp från min mamma (som är vegotaliban)

Hon gjorde alltid egen Tofu förr, lite krångligt, men man kan göra en stor sats och spara. Sen brukar hon ofta koka linser och böner av olika slag i en stor kastrull som hon har stående i kylen eller skafferiet typ (håller sig rätt länge vad jag förstått) Så är det bara att sleva upp som tillbehör när man ska äta. Linsgryta på bruna linser och massa vitlök är min favvo. Superenkelt! Även koka egen ärtsoppa, tar ett tag men torkade gula ärtor är billigt så man får massor av mat för pengarna!

2011-03-17 @ 09:31:31
Postat av: ann vicious

oh egen tofu.. det låter som ett lockande projekt :)

å ja.. nog dags att göra storkok på bönor.. å börja grodda igen.. även linsgryta.. där har vi ngt! lite matlagningspepp blir jag allt.. thanks lisa :D

2011-03-17 @ 10:31:33
URL: http://sirtalkalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0