vampirefrenzy!

hänger solokvist på uni sen kl 10 i morses. duktig kicka.
sprungit på möten samt lämnat in utskrivet VFU-arbete.
fick även mail från min handledare i historia innan å mitt
historiaPM är godkänt och poängen inrappoterade. fint som snus.

i övrigt har jag lånat lite böcker till en av mina kommande sommarkurser.
ska läsa litteraturkursen "vampyrberättelsen från dracula till twilight" heheh..
denna kurs innefattar bland annat läsandet [och i mnga fall även tittandet på
filmerna som gjorts] av bland annat klassikerna
  • interview with the vampire [en vampyrs bekännelser] - ann rice
  • dracula - bram stoker
samt
  • john ajvide-lindqvist - låt den rätte komma in
  • twilight [om jag kunde drömma] - stephenie meyer
vi ska dessutom kolla på minst tre avsnitt inkl. piloten av
  • true blood
  • the vampire diaries
  • buffy the vampire slayer
  • nosferatu [hela filmen]
och även om jag sett och läst det mesta redan ser det ändock väldigt lovande ut.
dessutom så är det ju faktiskt som så att repetition är kunskapens moder.. 
alltså it's a win win situation. omnomnom.. började tjyvläsa dracula under lucnhen..
tror nog till och med jag byter kvällens menlösa internetsurfande mot den! fiiint!

note: i min värld kan ordet menlös användas i bemärkelsen meningslös. bahsåniväät. HAH.





Kommentarer
Postat av: Joss

Sv: fan va niiice! :) jaa man kan inte ha förmycket av sånna saker :)

2011-06-09 @ 22:01:43
URL: http://jrietz.blogg.se/
Postat av: Lina

Torsdagskaffe kanske? åker från borlanche nån gång på onsdag, förmodligen kväll...

Facebookborttagningen har massa orsaker, jobba på hvb-hem + andreas mest.



även så låter vampyrkursen ganska värd!!

2011-06-13 @ 20:50:45
URL: http://ohlina.blogg.se/
Postat av: Joss

sv: tackarr! synd bara att det redan är uttvättat.. silverschampo var det bara :/

2011-06-19 @ 21:06:57
URL: http://jrietz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0