som en stor jönssonligeplan

ah jag gjorde det igen. sovmorgon. HAH! så sämst. meeeen i will make it up å plugga
fram tills kvällen istället. idag ska undersökningsdelen bli klar till största delen. lovalovalova.

i övrigt - börjat läsa mia skäringers bok  dyngkåt och hur helig som helst.
små söta noveller. skrivit på ett humoristiskt ärligt och rakt språk. uppskattat
varenda liten berättelse hitills, förutom 'oro är inte bra för barnet, sa barnmorskan.
så jag gick hem  och oroade mig för att  inte oroa mig mig för mkt
'. finns väldigt
mysiga passager i den, särskilt inledningen. här har ni ett utdrag, så ni förstår vad jag menar;

"jag har aldrig haft något behov av att klättra i berg, hoppa från en lyftkran i någon
jävla gummisnodd eller tugga kåda i vildmarken en hel vecka. däremot har jag fått
rejäla kickar av att föda barn. av positiv smärta. av kampen för det goda. för livet.
det kladdiga barnet på magen. tjugofyratimmars nära döden-upplevelse. tusen spruckna
blodkärl i ögonen och ett sprucket underliv. blod. järnlukt. skalpelektroder. hasande tofflor
i korridorer. snabba, långsamma. bråttom. lugnt. >>håll tillbaka.<< >>tryck på.<<
hjärtljud, stjärtljud. lavemang så man inte skiter ner sig. en mellangård som exploderar.
bara sörgården och norrgården kvar. vart ska lilla olle ta vägen,
eller vem var det nu som bodde i mellangården?"



mysigt va. gröt morgonkaffe å så spruckna mellangårdar! morrnmorrn.


Kommentarer
Postat av: Starfighter

Kvinnliga mellangårdar utgör ett mycket behändigt handtag, tänk sexpack-greppet.

2010-10-28 @ 13:12:12
URL: http://punkeni8bitar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0