glee club a la sir talk-a-lot

hah.. bokmalen i mig har varit aktiv lite hela dagen..
sitter och planerar och läser på inför mitt skriftliga examinationsarbete i kvällskursen jag läst..
"barn och unga i socioemotionella svårigheter"
sjukt värd kurs.. å fått läsa massa intressanta böcker om hur man kan
hantera och arbeta med barn i diverse socioemotionella svårigheter i skolan.
sugit i mig av all kunskap som en torr svamp got damn..
längesen det var så (frånsatt historian nu då)




läst böckerna på översta raden plus ett gäng till som jag inte äger personligen
två understa raderna är lite gott och blandat som jag under dagen narrowed down
til' just one.. (uteslutningsmetod och bla bla)
denna boken skall jag behandla utifrån övrigt kurslitteratur..
valt att inrikta mig på konflikter i skolan mellan elever
och att dessa skall ses som möjligheter till socialkompetensutveckling
och rum för lärande istället för ett evigt tjatande om same ol stuff från oss lärare..

lite luddigt beskrivet, men jag hoppas ni hänger med ngrlunda i mina tankebanor..
kort och gott finner jag det vara jäfligt intressant iaf
och arbetet börjar ta form ngrlunda nu minsann.. härligt
skall dock ta mej en promenix å få lite friskluft innan pluggtåget tuffar vidare idag..

later alligator

/myformofsaturdaygleeclub


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0