moment 22

en omöjlig situation, uttryckt i engelskans;
"damned if you do, damned if you don't"
efter den amerikanske författaren joseph hellers roman; catch 22
vilken handlar om en grupp amerikanska flygare under andra världskriget

momet 22 var en militär förordning som satte stopp för en bombflygares försök att bli
hemsänd genom att spela sinnesrubbad. reglementet stadgade nämligen att bara
den som var galen kunde befrias från strid. soldaten måste emellertid själv ansöka
om befrielse, vilket ju visade att han inte var galen.


jomensåatte. då har vi lärt oss ngt nytt idag med då. lövlie.


idag ska jag nere till uni kl 1230 och kolla på sandras uppsättning
av strindbergs enaktare "den starkare". sett fram emot det i nästan
två veckor nu faktsikt :)

sen kl 14 äre svenska möte. förstår inte riktigt varför jag blivit kallad dock.
känns som ett utbildningsbevakarärende. jag har dock varit kursrepresentant
lite då och då, men aldrig ämnesrepresentant. fått intagningssiffror för
hela uni och sånt dära skickat till mej. aja. det är väl bäst att dyka upp helt enkelt.

kl 17 sen äre styrelsemöte. ska presentera vårt nya "aktiv i lupp"-märke .
(lupp är namnet på den sektion jag tillhör här på uni)
puffe som ritat och färglagt så grannt. men jag som finputsat
på små detaljerna för att sedan skicka iväg det för tillverkning.

aja. kaffe å så dära nu.
hemlisavslöjning blire ikväll. tihii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0