day one out of fourteen

todays the day. vågen pekar på plus tio kilo.
som tur väl hade jag sparat alla min gamla kläder, så jag slipper springa naken.
[att vara snål å sparsam smålänning har trots allt sina bright moments]

iaf. naturdiet, grönsaker frukt kaffe och vatten. endast.
(ev. undantag ngn parkhängsöl ^^) två veckor framöver.
hade verkligen velat komma igång och träna.
men vänstersida bröstkorg gör ont, ömmar och bränner
så fort jag rör mig. [olika ont beroende på olika röresle]
var min käre mr boyfriend som förra lördagen föll handlöst över mej.
[puss påre daniel]
iaf. veckan innan dess var thea här å veckan innan dess var jag förkyld.
å alla veckor innan dess kan jag säkert också komma på bra undanflykter
i försök att berättiga mitt icke-tränande. jomensåatte.
[jag var igång bra i februari men sen vette fasen vad som hände egentligen]

och ja. jag vet. pulvermat. ingen bra lösning alls.
men jag får panik. och behöver en rejäl kick i röva för att
komma igång med det atletsika. och ja, jag vet. jag borde pilla
bli ölen också.. men wtf.. helt miserabelt vill jag inte ha det.
valborg comin up. ju.

jag har tänkt igenom detta. mangen gång.
jo. och det är såhär det ska få bli nu.
ska börja promenixa var dag också. åka litta inlines rentav.
och om två veckor hoppas jag verkligen att bröstkorgsont är ett minne blott
å då blir det tidiga morgonar med spinning varvat gym.
att unna sig skall inte innebära mat & godis.
att unna sig ska innebära en lyxig hudlotion, en hårinpackning,
nya solglasögon, en bra bok.. ja i think u get my point.

höst nollåtta och framåt har varit ganska skit.
bad behaviour in a bad cirkel.
men sakteligen har saker å ting ändrats.

jag känner mej starkare. samtidigt väldigt tjockis.
så om jag jobbar på starkare å samtidigt börjar jobba
mot alla extra kilona, så borde det bara kunna bli succé.

å det är inget benrangelresultat jag vill ha.
men att magen hänger över byxkanten hade dock vart skönt att slippa.
det är välbefinnande som står i fokus. inte ngt size zero.
det är glädje slankhet och kondition, rentav ny fripp som är mitt mål.

so. here we go. day one out of fourteen av naturdiet.
wish me luck!


Kommentarer
Postat av: Mac

Låter som en bra plan :D

2009-04-28 @ 18:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0