flimriga kanter

idag är ingen bra dag.
allt jag ser, allt jag gör, allt jag borde -
får mina tankar att landa på gråstensblå.
det vi hade, det vi gjorde, det vi skulle göra, det vi borde gjort.
om och om igen. och om och om igen.

och inget på skolan idag lyckas skringa min tankejargong heller.
två lektioner. varav den första halvt inställd
och den andra är inte förrän om åttio minuter - å där lär ju inte ske några mirakel.

efter skolan blir det tröjköp för pengar jag egentligen inte har.
lr jag har dom. men dom borde absolut inte läggas på ngn tröja.
men det är kallt ute och jag kräver ngt varmare i min gaderob. punkt.
och kl18 är det xtravaganzamöte. för gårdagens planerade blev flyttat tills idag.

sen är det promenad hem. och mp3n kommer väl precis som på vägen till tåget i morse
bara spela låtar jag helst inte vill höra just nu. låtar som är gråstensblå.

madderfakkin heartbroken. sumsummaron.

väl hemma ska jag bädda ner mig under tusen täcken. och jag ska vira dom så tätt
inpå min kropp så inte minsta utrymme kommer finnas till ngtting alls.
varken tankar känslor dofter eller ljud.


ja så får det bli. adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0