snorigt

jag är förkyld       och därmed seg allan i huvudet
och halva kroppen bara ömmar                  blääää

vart på holmön med ze kids idag
lillputtetåg och trampbilar     glass sol och helhärligdag

vikarierar torsdag och fredag med
sen nästa tisdag också
vilket blir sista dagen inför sommarlovet

och efter sommaren flyttar tvåorna till ny avdelning
känns nästan som första överlämnandet av en klass
följt dom sen i höstas
lite sorgligt är det, haha
annie är blödig



även
glömt nämna
vart ju på treasurefest i helgen
såg  m a s s a bra band
extra värda att nämnas är
- ignite           - strike anywhere           - nasty
- death before dishonour    - herbrightskies
och
-flood of red

sistnämnda kändes lite NIN marries AFI
inte hört dom innan men blev impad
dessutom var dom från irland
och wah bara deras dialekt får mig att höja dom till skyarna
eventuellt lämna snigelspår, muahahah


ska bort till hemköp nu och köpa en harlequin roman - hejja hejja
ska vara läst till morgondagens lektion (valfri ur romantikserien, hejja hejja igen)
men tänkte att jag läser tjugo sidor, hoppar tjugo sidor, läser tjugo, hoppar tjugo osv
så borde jag ha det avklarat på dryga två timmar

igår körde jag ungefär samma taktik på aidan chambers - tullbron
det var dock mest frustrerande
för jag fann boken lätt värd
och ville egentligen inte hoppa över delar
men var tvungen för att hinna läsa klart den

sen bort till juliet för diktplugg med hennes karl kleffs
och medans vi satt i solen, drack folkbärs och försökte vara extra djupa och analyserande
styrde lady jay (aka juliet) både mat och marängshcwiss (stava) åt oss alla tre
lyxost värre! (linneas egen variant av uttrycket lyckost)

tilläggas bör dock
att charles bukowskis dikter (vilket var författaren, kleffs hade valt)
är svåra att analysera, på det vis att
han skriver svart på vitt, inget egentligen dolt under ytan
han skriver vad han känner, vad han ser
vad som finns runtikring där han väljer att fatta pennan


men höga på socker och magen full av humle
fick vi iaf till ngra klämchecka iakttagelser
och valde att författa rader om de känslor dikten gav
så en grund till det föredrag som offret för min diktanalyshjälp ska hålla på fredag om dikten
lyckades vi iaf skrapa ihop

(hade tänkt länka till dikten, men hitta ingen bra sida alls,
namnet på dikten vart dock "döda djurs själar" - för den nyfikne)


nähopp
nu ska jag snyta mej
sen hemköp nästa

tjeee


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0