julpyntsbidrag

varje natt i minst två veckor har jag haft en "hour of the damned" då jag vaknar.
denna timma brukar infalla kl nolltre.
i förrgår hade jag tre stycken. tack. verkligen.
inatt hade jag en. dock redan kl nolletttrettio.
vinglade upp till toa. måste medge att denna "hour of the damned  var egenframkallad.
druckit c-vitaminbrus innan jag kröp till kojs så det vart kissbreak på g.

iaf. rummet snurrade och jag bestämde mej för att idag ska jag nog bannemej
vara vekling och ligga hemma om jag inte kände mig piggare när alamret skulle ringa kl nollfemtjugo.

så när alarmet ngn timma senare ringde igen sms'ade jag min handledare att jag blir hemma.
allt regn igår pushed my cold one step too far. och imorgon skall min handledare plus ett gäng till
på teaterresa till sthlm så jag passar det med.

hade tankar på att köpa julstjärna å sånt på ikea istället. men vi får se hur snormosig jag känner mej.

denna månaden när det kommer till pengar vill det verkligen inte gå ihop ngnstans.
men haft bilförsäkring plus pendlarkort på tvåtusen utöver det vanliga. so i guess that's the reason.
fick iaf en hel tusentapp av pappa igår för mitt planerade  ikeabesök och annat julpyssel.
så guld. så himla underbart guld. tack pappa!
vill ha julstjärna. nya gardiner. gärna nya sängkläder.
myslampa och massa ljus. plus lite förvaring. ngt varmt och mysigt att komma hem till
när omvärlden runtikring är gråkall och regnvåt.






träffade gråstensblå i måndags. drack kaffe på baravara.
det var svårt att hitta orden. svårt att möta hans blick.
en dag i taget. så ser det ut just nu.


Kommentarer
Postat av: Mac

Är "hour of the damned" smittsamt? för jag tror jag har det med fast min är vid kl 5

2008-12-03 @ 16:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0