summera mera


då ska vi se
helgen som förflöt

fredag - rödvinsdimma & satin
förkrök hos andreas på väst
återfanns där gjordes också eriks och tjejen puh
hinkade rödvin och var allmänt feel good hela kvällen

lördag - överaskningsfest för födelsedagsbarnet sanna - bosatt i nyköping
(detta var planen b som jag icke kunde förtälja om tidigare)
hoppade på tåget här i öret - sen byte i hallsberg, till flen, till buss malmköping mot nyköping
väl framme blev jag sittandes en timma på station. natta och herr tobbe vart l i t e sena.

men jag slapp sitta ensam på stationen vartfall
för där verkade även alla nyköpings alkisar & pundare också befinna sig
jag var rädd för mitt liv och bjöd ofrivilligt på cigg för att slippa bli rånbögmördad
folk som är beroende av substanser har en tendens till att vara oberäkneliga
och mitt ciggbjudande var min taktik att ta det säkra före det osäkra
blev erbjuden pillerbuffe och en lina vaket in return - öhhh tack?!
avböjde snällt, la benen på ryggen och flydde till närmast normalbefolkade område - en pizzeria
andades ut - men undrade samtidigt att nyköping, vad är det för himla ställe egentligen?
efter att ha sett skummisar hela dagen både där och på station i hallsberg
hade jag fått tillräcklig dagsdos times two - längtade nästan efter en svensson i volvo
en skrikande barnfamilj eller hurtig pentabrud. hahahahahaha.

iaf
till slut dök nattis och sällskap upp
vi drog till mcdonalds och lånade deras toalett
medtog smink spray och ombyte - och left the toilet lookin mighty fine

sen hem till överaskningsfestens hemvist
där hade damerna gjort iordning värsta bästa supriseeventet
girlanger plastmuggar twister och tejputmärkt dansgolv
även grodbakelse med födelsedagsljus

och sen kom det icke ont anade födelsedagsbarnet hem - sanna http://genkigenki.blogg.se
vi hade tokgömt oss och hoppade käckt fram - suprise!
hon blev suprissed och mission vart accomplished
sen vart det fest. det var väldans trevligt och jag blev full.

inpå småtimmarna begavs vi oss till birgers - i stil med harrys + dansgolv
inget att hurra för, trots att jag really tried my best
dansade efter bästa förmåga med kände mig mest allmänt vilsekommen

så jag natta och tobbe drog hem i förväg
väl hemma ställdes det snabbmakaroner och ostsås på spisen
vi åt, svamlade och gick sedan i däck på soffan - alla tre - som ett vällagt pussel
jag låg på kortsidan (det är inte alltid helfel att vara endast tre äpplen hög)

söndags förmiddagen spenderades ute i solen med filt, musik och kortspel
lätt värdaste bakfyllehänget på länge - och solen målade dit cirka tusen fräknar i pannan på mig
men det får det vara värt - sommarfräknar är trots allt sommarfräknar och sommar är iaf ngt som gillas skarpt

sen tog jag bussen hem
var allmänt toktrött och bälade kaffe efter bästa förmåga väl innanför min hemvists murar

läste ut tristan och isolde
och gick i däck redan kl elva
vaknade runt halv tre och förbannade mitt öra
var inflammationsfaktum stört min beauty sleep
bör ringa herr doktor - alexi (en av alla snubbar i korridoren där jag bor)
infade mig sedan nu i morse att hans hörsel hade blvit nedsatt med fyrtio procent 
på ena örat för att han hade dragit ut på tiden när hans ena öra meckade innan han uppsökte sjukhuset.
aaaaaaa. ve och skamm.  idag är det jag som ringer och beställer besökstid. kosta vad det kosta vill.


även - jag har ingen kamera
men hade jag haft hade jag förstärkt mitt inlägg med tillhörande bilder
nu får ni måla upp egna istället :P



fotnot:
dagens soundtrack är gatans lag
jag gillart - du med då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0